lørdag den 27. december 2014

2015 projektet

Jeg har sat mig for et projekt i 2015. Nej det er ikke et nytårsforsæt og det er heller ikke et mål. Projektet handler i bund og grund om mig, mine vaner og i særdeleshed om det jeg propper i hovedet.

Jeg fik her i september konstateret alarmerende forhøjet kolesterol tal, ikke alarmerende i forhold til den brede befolkning, men alarmerende i forhold til min alder. Jeg er på ingen måde overvægtig og har aldrig været det. Men det sidste års tid kan jeg godt mærke at der er dels er blevet mere af mig men også at der er sket noget med min forbrænding og/eller stofskifte.

Jeg har sådan set godt vidst at det ville komme snigende omkring 30 års alderen, jeg fylder 30 i 2015, så det passer jo meget godt. Det forhøjede kolesteroltal er desværre arveligt og alt hvad min læge kunne tilbyde mig var medicin. Det takkede jeg nej til og her er vi så nu.

Så 2015 kommer til at handle en del om kost, motion og min kamp for at få en sund krop. Jeg fik i julegave nye løbetights, før jul havde jeg via mit job booket mig en time med en fitness instruktør der lagde et styrketræningsprogram for mig. Og i dag skød jeg så kampen igang med en 4km løbetur


Og nu er der så kun 6km op til den 10km'er jeg har lovet at løbe til marts.
There I said it - nu kan jeg sq ikke springe fra igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar